torsdag 9. september 2010

første to dagene på Esko High School!

Første dag på High School var interessant, og en smule morsom. Det første vi gjorde var å møte opp i den store gymsalen for rektors tale. Rektoren på skolen er veldig ung, 35 år. Men han er visst veldig erfaren for alderen har folk fortalt meg. Esko High School er en av toppskolene i Minnesota, elevene scorer høyt på alle tester og ligger på toppen i landet. Noe som setter litt press på meg. hehe. Her om dagen fikk jeg vite av vertsmor (Katy) at vertssøster (Abbey) er den beste på sitt trinn og får bare A'er. Hun fikk til og med pokal i fjor for beste student. Ja, det var en flott liten tilleggssnert.
Etter talen skulle alle juniorene møte i Bandrommet for å få den årlige Esko t-skjorta!!!! De har et nytt tema hvert år, i år var det supermann. Etter t-skjorteutdelinga var vi ca. 10 min i hver klasse vi skal ha dette året for å bli kjent. Lærerne her er kjempegreie og det virker skikkelig enkelt å få A så lenge man gjør det man må. MAN TRENGER IKKE GJØRE MER :D norsk skole er så vanskelig i forhold.
Etter å ha møtt alle lærerne var det leketid i den blå gymsalen. Skolen hadde lånt en oppblåsbar, svær hinderløype og en oppblåsbar Twistermatte med plass til 10 på. Og jeg lærte faktisk bort "Bomba brenner" til noen av juniorene. De synes det var kjempegøy! Etter leketiden var over, var det lunch time. Den første dagen trenger man ikke betale, men vanligvis har man en lunsjkonto som det blir trekt penger fra hver gang du kjøper noe. Etter lunsjen bare gikk vi litt rundt, også var det SNACKTIME :D Vi kunne velge mellom is, potetgull, popcorn eller sukkerspinn. Vart sjølvsagt potetgull på meg, rart. Etter snacktime gikk vi hjem. God start på skoleåret var det hvertfall!!

På tirsdag hadde vi vanlig skole. Ganske kjedelig i mine øyne, men gøy å møte folk sjølvsagt. Hadde min første time med Advanced Algebra. WOOHOO, kommer til å gå i dass. Står på engelsk vettu. Vanskelig dætta. Også hadde vi Screen Printing som ser skikkelig morsomt ut! Kan trykke alt mulig på hva som helst nesten. Det vi skal fokusere på er klær, så vi bestiller t-skjorter, gensere og til og med joggebukser fra nett som vi kan trykke på :) Også lager vi all design sjøl. Tar sikkert noen bilder av
det en gang så får dere se! Etter skolen hadde vi fotballtrening. Noe vi har hver dag i 2 timer, blir skikkelig lei til slutt egentlig.
Nå har det gått en uke, og den har gått fort! Skikkelig godt at helga kom nå, for jeg er kjempesliten. Mitt inntrykk så langt er at norsk skole er bedre. Men det kan jo forandre seg med månedene. Ønsker vesla, Dina, heme gratulerer med dagen. Savner deg skikkelig mye og jeg er veldig glad i deg!!

Image and video hosting by TinyPic
The Esko T-shirt!! Ser litt rund ut på bildet, men ikke for å skryte assa, har faktisk gått ned 4,5 kg. Men går nok skeis når vinteren kommer, hihi.
Kjempeklem

5 kommentarer:

  1. Hørtes bra ut da, Alida! Blir sikkert bedre etterhvert,også :)

    hilsen din kusine

    SvarSlett
  2. Husk å spis mat, Alida!!!
    Og gjøre leksene dine. Sjølstendig.

    SvarSlett
  3. Ja, spis mat!!
    Og dæven så brun du er!!!!
    <3

    SvarSlett
  4. spiser som bare det jeg :D Trener bare 3 timer hver dag, så ræ. Haha, har fått litt farge ja :P Men går fort bort at!

    SvarSlett
  5. Du kan få lov til å oppdatere nå, altså.

    SvarSlett